søndag den 19. maj 2013

Den døende svane

En ting, der i mange år har gået mig på i cosplay-miljøet, er den "høje moral" blandt de populære. De påstår gang på gang, at det er deres skyld nye unge mennesker ikke tør optræde (fordi de er så dygtige), og at de helt savner de lidt dumme/fjollede/newbie acts. Alligevel oplever jeg gang på gang, at de nye, der ellers ser op til folk og gerne vil snakke med alle, blot får blikke, der mest af alt siger, at de er irriterende, og at de skal gå væk.
Det, jeg egentlig ville tale om, er pigen, de kalder den døende svane. Ser I, der er denne her cosplayer, som har optrådt ved størstedelen af alle nyere danske conventions. Folk har flere gange lavet konspirationsteorier om, at hun bare "troll'er" folk ... Eller at de håber, det er det, hun bare gør. Det ironiske er, at grunden til at hun bliver set så meget ned på, er, fordi hun er af en større størrelse og at hendes kostumer tit ikke er så vel syet som alle andres. Jeg er helt overbevist om, at var det f.eks. en af de mere "professionelle", der gjorde akkurat det samme, ville personen vinde.
Det er så overfladisk og klamt, at folk er svinske nok til at snakke hver gang svanen optræder - og endda højlydt sukke, når de hører/ser, det er hende, der skal på. De nægter simpelthen at give hende en ny chance, fordi hun før i tiden ikke levede op til deres skyhøje standards.
Der er intet mere respektløst.
"En anden, mere negativ side, var så, at der også var opstået den famøse cosplaysnobberi i mellemtiden. Jeg ved ikke, hvordan det har været de tidligere år til konkurrencen, men jeg oplevede sideblikke, folk der talte ned til mig, af og til stilhed, når jeg trådte ind i et omklædningsrum og folk, der åbenbart følte sig for gode til at tale til mig. Selvfølgelig snakkede jeg også med nogle af de andre useriøse cosplayere som jeg selv, men det var ikke ligefrem åbenhed, jeg oplevede fra alle sider." Citat af kvinde som er med til at bagtale svanen.

Stol ikke altid på de populæres ydre: pæne piger kan også være rådne indeni.

Anomina

3 kommentarer:

  1. Kære brokker, hov jeg mener blogger.
    Jeg har i forvejen ikke meget til overs for stemmer uden ansigt. Men da nettet jo favorisere netop din type trolls så lad os da fortsætte denne fæces kastning på anonym vis. Der er jo INGEN konsekvenser når man som en fej kujon let kan rakke ned på andres kunnen uden selv at blive bedømt på nogen form for præstation.
    Lad os da tage et kig på hvad du har præsteret på denne side, af intellektualitet og overlegen elegance i udtryksform.
    Vi ved at der i dine indlæg under den aggressive og nedladende tone, gemmer sig en forsmået lille pige der ikke har fået den anerkendelse hun føler sig fortjent til. Det kan selvfølgelig være at det er en ”han” der er bag dette, men udtryksformen, navnet og den typiske hønsegårds sludremetode lader ikke til det.
    Vi ved at der er et stærkt behov for at projicere vreden over de fejlslagne cosplays på dommere såvel som vindende deltagere, da der åbenbart på ingen måde kan være en fair bedømmelse af manglende kunnen.
    Ud fra ”En ting, der i mange år har gået mig på i cosplay-miljøet…” kan vi konkludere at de fejlslagne shows ikke er en enlig svale. I stedet må der antages at der flere år i træk, altså over flere forskellige dommere, har været dømt manglende talent. Forsmåelsen har derfor haft grundlag for at brygge i længere tid og man kan konkludere at den eder du udspyr her er mange års undertrygt vrede.
    I første indlæg bliver dommerne hængt ud fordi at du mener at valget af musik brugt til showet er mere vigtigt end om man selv har produceret det fra bunden med klip. Men det er ikke nok der skal også trækkes nepotisme ind over og anklager om korruption pga. familiære relationer. For hvis der er nogen der deltager fra dommernes vennekreds så SKAL de simpelthen tabe de må på ingen måde vinde ved at lave et act der er bedre end konkurrenternes det kan alle vel se.
    Du nævner fejl der er begået men ikke hvilke. Du siger andre havde færre men ikke hvem disse andre er. Du nævner at det ikke er din holdning men holdningen på alle omkring dig. Kan det tænkes at du har sat dig sammen med nogle ligesindede veninder og at det ikke, som det fremgår af bloggen er den generelle holdning blandt publikum?
    Har en manglende anerkendelse blandt jævnaldrende eller måske endda blandt egne forældre gjort at du sådan higer efter andres i det eneste miljø du er accepteret eller skulle jeg sige tålt i?
    Er det de mange timers forberedelse som ikke har betalt sig, i form af manglende succeser der bliver udtrykt her?
    Eller er det bare en lille pige der har fundet ud af at hun kan blogge og trolle helt uden konsekvenser bag det dæknavn der burde være Abnormalia?

    SvarSlet
    Svar
    1. mhmmm.. ok.
      Har du noget fornuftigt at sige, eller vil du bare fortsætte med at kalde folk navne?

      Slet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet